sjukisbullar.

Idag efter att vick kommit hem så bakade vi bullar :)
jag som förövrig har g i hemkunskap sög på att göra deg.
dagens replik från vicki:
- Man måste arbeta degen !
När jag väl tyckte att degen släppte från kanten så kallade jag på vicki,
hon sa till mig att bara röra runt en gång till, men så vips
kletade hela degen in sig i kanterna igen,
jag som försökte fuska genom att bara ha mjöl runt om :/
Så det var bara att fortsätta att i ta i mer mjöl -.-

Gabbe kom lite senare och hjälpte oss,
hon hade även köpt hem mer mjöl :D
Tur att det finns någon som kan göra bullar iallafall ;D

Det blev väl lyckat tillsist, efter lite (ganska mycket) hjälp från gabbe :)
mina bullar blev mycket finare än vickis ;D (de små till höger är vickis)
image75

Kommentarer
Postat av: Gabbe

jag visste väl att mina kunskaper skulle komma till hands...
det är bara att knåda degen *hihi*

2008-02-13 @ 20:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback